2018-01-16

Kairó, kötetlen hátizsákos túrázás

(1 szavazat)

Tegnapi napon sikeresen megérkeztünk Kairóba. Már régóta tervezgettük, hogy körbenézünk itt is, ezért online foglaltunk két jegyet El Quseir - Kairo járatra. Az út hosszú volt, de a buszon csak 5 en voltunk ezért bőven volt hely. Természetesen előtte foglaltunk szállást is. Az első apróság ott kezdődött, hogy a busz 18:00 kor indult és azt hittem reggel érkezünk, de a biztonság kedvéért rákérdeztem és azt mondták max hajnali 2:00 re ott leszünk. Gyorsan felhívtam a szállást,  15 perc telefonálgatás után próbáltam elmagyarázni, hogy korábban jövünk 1 nappal szabad lesz-e a szoba amit lefoglaltam pár órája. Ezután rájöttem, minek küzdök. Leraktam a telefont 1 perc booking.com és foglaltam meg egy napot, leírtam az érkezésünk idejét, pár óra múlva visszajeleztek, hogy minden ok. Már csak a busz végállomásától kellett eljutni a szállásig. Rutinos Quseiri buszozó révén mikor már 5km re megközelitettük a szállást, odamentem a sofőrünkhöz és mondtam ide akarok eljutni. Szerencsére nagyon segítőkész volt és kirakott minket út közben, így a szállás már csak 900 méterre volt. Neki is vágtunk a nagy böröndünkkel az utcáknak, de mivel pont metró felújítás van, ezért az egész utca le van zárva, csak egy szűk sáv volt amin lehetett közlekedni. Ez a választás volt vagy a kerülő. Mivel elfáradtunk ezért bőrönd a kézbe irány a szállás. Viszonylag hamar megmásztuk a 4. emeletet és be is döltünk az ágyba. 9 környékén gyors reggeli és utána város nézés, azaz inkább csak felderítgetés mivel Kairó hatalmas. Sétáltunk a Nílus parton ahol már ajálgattak hajózási lehetőségeket, de majd később ma csak felmérés van. Találtunk hatalmas piacokat, bazárokat. Nagyon szélsőséges a város az egyik utca modern hatalmas házak két utcával arrébb porban focizó mezítlábas gyerekek. Egymást váltogatja a luxus és a szegénység. Beültünk a piacos kereskedelmi részen egy helyi gyors kajáldába és ettünk egy finom "kuseri"-t. Ez a helyiek egyik tradicionális étele lencse, tészták, csicseriborsó, pirított hagyma fűszerek ez nyakon öntve paradicsomos szósszal. Este felé ettünk egy csirkés shaurmát ez olyan mint nálunk a gyros. Desszertnek egy sült kukoricát az egyik helyi árustól és két vattacukrot az utcán áruló gyerektől. Jó kis nap volt hamar elrepült az idő.

Lépj velünk kapcsolatba

Bármilyen kérdésed lenne nyugodtan keress minket igyekszünk 24 órán belül megválaszolni