Évek óta úszkálunk, snorkelezünk a vörös tengerben és sok helyen jártunk már. Ki gondolta volna, hogy pont El Quseirban, a város szélén úszunk együtt egy cápával ? Remek élmény volt, már nagyon vártuk. Sajnos a fotó nem saját, ezt internetről szedtem. Ritkán viszek kamerát a vízbe és természetesen most sem volt nálam. Kristálytiszta vízben pillantottuk meg a cápát. Különleges partszakasz, az alja homokos, kb 5 méter mély, szélén korall szírt. Mi a zátony közelében úsztunk az áramlattal megegyező irányban, amikor szembe jött, majd hirtelen megpillantott és leúszott a fenékre. Tett egy kört a földön lévő korallnál és visszajött hozzánk. Körülbelül…
Reggel korán keltünk, de mint kiderült, nem elég korán. Egy pár kilométert kellett sétálni a főútig, hogy tudjunk fogni egy buszt. Elképesztően meleg volt, pedig nem ez az első napunk Egyiptomban. Igaz ennyire délen még nem voltunk. A kellemes séta után, fogtunk egy járművet, ami elvitt minket a nagy tevepiacra. Egy igazi élmény. Rengeteg teve minden fele. Volt egy elkülönített rész, ahova beterelték az éppen áruba bocsátott jószágokat, közben többen figyelték, nézegették és válogattak köztük. Kerestünk egy árnyékos helyet és közösen ücsörögtünk az árusokkal.Utána felkerestük a helyi piacot, ahol természetesen mindenfélét lehetett kapni. Vettünk is egy nagy adag cukornád levet.…
Üdvözlünk Mindenkit! Évek óta terveztük, hogy elmegyünk és felfedezzük Egyiptomnak ezt a déli területét. Shalateen az a hely, ahova nem kell még különleges belépési engedélyt kérni az itt tartózkodás alatt. Természetesen ez a rész is teljes katonai felügyelet alatt áll, de haladjuk szépen sorban. Hetek óta szeles idő volt Quseirban, így ritkán tudtunk snorkelezni. Gondolván egyet, mi lenne ha kihasználnánk ezt az időszakot egy kirándulásra ? Megérdeklődtük pontosan mire van szükségünk, az odajutáshoz, kellenek-e speciális engedélyek, mert sokan mondták, hogy oda nem lehet elmenni, meg csak vezetővel, nem lehet ott aludni, stb stb... mindenki mást mondott. Bementünk a helyi katonai…
Sok napsütéssel örvendeztetett meg minket a kis város ahol lakunk, ezért kihasználva a jóidőt felkerekedtünk és belevágtunk a kalandba. Felpakoltuk a mobil sátrunkat, előkészítettük a strandos dolgainkat és irány a part. Tökéletes időzítés volt. 9km/h szél, sehol egy felhő, a tengert, mintha kivasalták volna. Felállítottuk a sátrat, tüzet raktunk és feltettük a teavizet. Amíg a víz felforrt, addig megreggeliztünk, majd elkortyolgatva a teát azt nézegettük, hol tudnánk bemenni a vízbe. Úgy döntöttünk megvárjuk a dagályt és felfedezzük a közeli sekélyebb részt. Megint nem kellett csalódni. A vízben sok volt a tengeri zöld növény. Olyan érzés volt, mintha egy erdőben úszkáltunk…
A mai tengerparti sétánkra indultunk kora délután, amikor észrevettünk a vízben egy kis "csapkolódást". Egy ideig néztük mi lehet az, majd később láttuk, hogy egy foltos sasrája.Nagy valószínűséggel dagálykor felúszott a korallszírt tetejére és kiúszott a sekélyebb vizekbe. Majd későn kapcsolhatott, mert kezdett apály lenni és visszajutni már nem tudott. Ez volt, amit messziről csapkolódásnak láttunk. Előszőr bementünk közelebbről megnézni mi a helyzet. Csináltunk pár képet, majd kimentünk a partra tanakodni. Megnéztem mikor lesz dagály, de úgy alakult, hogy még 3 órán keresztül a víz egyre kisebb lesz és csak utána fog elkezdődni az emelkedés.Körbenéztünk a parton ki mit talál…
Szélcsend, napsütés, háborítatlan tenger és friss hal, ez jellemezte a mai napi kirándulásunkat. Tegnap felhívtuk az egyik barátunkat, hogy lenne-e kedve eljönni velünk a partra ? Mivel pénteki napra esett a választás, - ami a helyieknek itt szünnap - ezért boldogan velünk tartott.Reggel gyorsan bevásároltunk (pitát, sajtot, zöldséget és gyümölcsöt). Felpattantunk a motorra és irány a part ! Igen motorra, az új szerzeményünk egy motor tricikli, de erről majd máskor. 30 perc kényelmes motorozás után megálltunk. Pár perc alatt összeszedtük a földről pár fahasábot, és Manszur barátunk készített egy finom teát. Elfogyasztottuk a reggelinket és fél óra beszélgetés után, úgy…
Üdvözlünk mindenkit El Quseirból, a nyugalom városából. Megérkezett ide is a "tél". A hőmérséklet már csak 27 fok árnyékban és a tenger is lassan kezd hűlni (szintén 27 fok). Ami egy picit zavaró az a hűvös szél, miután kijövünk a vízből. Igaz csak arra a pár percre, amíg megszáradunk, de utána kellemesen lehet napozni.Az elmúlt hetekben kénytelenek voltunk kihasználni ezt az időt. Sokat megyünk szabad strandokra, ahol nyugodtan lehet élvezni a napsütést. Délutánonként összefutunk sok ismerőssel, néha kávézunk és teázunk velük. Természetesen a tengerparton nem csak napozni lehet. Felfedeztük az éjszakai sütögetés élményét és a gyönyörű csillagos ég látványát.Itt Quseirban…

Lépj velünk kapcsolatba

Bármilyen kérdésed lenne nyugodtan keress minket igyekszünk 24 órán belül megválaszolni