2018-12-11

Qena - Dendera templom 1. nap

(1 szavazat)

Beköszöntött a tél nálunk is. Ilyenkor elmegyünk kirándulni, mert ez az időszak a legalkalmasabb. A tenger egy kicsit hidegebb, de a levegő hőmérséklete napközben kellemes 24-27 fok. Megkaptuk a rendes rendszámot az autóra, és az új papírokkal egy Qena-i kirándulást terveztünk. Tavaly már voltunk itt, de csak átutazóban, amikor Luxorba mentünk, most három napot terveztünk.

Korán keltünk, az idő is remek volt az autókázáshoz. Korán meg is érkeztünk Qena-ba, ahol első utunk rögtön a csodálatos Dendera templomhoz vezetett. Lélegzet elállító oszlopok és csodálatos hieroglifákkal díszített falak mindenütt. Igazi kaland volt lemászni a kriptába, ahol egy fél méteres lyukon lehetett bejutni. Egy másik helységben meg egy meredek létrán lehetett csak felmenni. Az egész templom bejárható. Nagyon élveztem. Volt egy szűk folyosó, amin keresztül fel lehetett menni a felső szintre (körbe-körbe, egyre feljebb).  Egy másik, amin meg lejöttünk, az pedig nyíl egyenes volt, de szűk, pont egy embernyi széles.

A templom kaland után jött a következő kaland, szállást találni. Ugyanis itt nem tudtunk neten szállás foglalni ezért leparkoltunk "valahol" és gyalogosan kerestük fel a szálláshelyeket. Kiválasztottuk a legmegfelelőbb, ár/érték arányút. Megismerkedtünk az egyik tulajdonossal Ramadannal és kialkudtunk egy baráti árat a két éjszakára.

Úgy terveztük meglátogatjuk egy kedves ismerősünket Mohamed-et, aki itt él Qena környékén, de mivel sokat dolgozik csak ritkán van otthon, ezért kicsi volt rá az esély, hogy találkozunk. A legnagyobb meglepetésre pont a templomnál voltunk, amikor csöngött a telefon. Na ki volt az ? Igen Mohamed ! Felvettem, a szokásos köszönések, hogy vagy, hol vagy , erre mondom neki : Qenában. Teljesen bezsongott, azt mondja Ő is ! Akkor találkozzunk, együnk együtt, beszélgessünk! Mondtuk ok. Elküldte hol lakik pontosan, majd odanavigáltunk. Hatalmas élmény volt. Kb 35 km-re lakik a várostól, a Nílus parttól pár száz méterre. Saját kis földjeik is vannak, és a környéken mindenki növény termesztéssel vagy állat tenyésztéssel foglalkozik. Az összes szomszédot megismertük, minden állatot végigsimogattunk, kb 20 fős gyereksereg rohangált körülöttünk folyamatosan. Megnéztük a naplementét a Nílus parton, jókat beszélgettünk. Finom vacsorával is megvendégeltek. Kaptunk ajándékokat is, sok kép készült, és nagyon klassz volt!

Lépj velünk kapcsolatba

Bármilyen kérdésed lenne nyugodtan keress minket igyekszünk 24 órán belül megválaszolni