2017-12-07

Irány a Nílus és az ókori csodák 1. Nap

(2 szavazat)

Pár napja elhatároztuk, hogy felkeressük Luxort és körbenézünk a környéken. Az utazást két napra terveztük, de három lett belőle. Ez az első hoszabb kiruccanásunk az ittartozkodásunk alatt, de már most biztosra mondhatom, hogy idő kell bőven mindenre, ha nem akarja az ember kutyafuttában csinálni a dolgokat. Jó pár éve jártunk ezen a környéken, de akkor egy Nílusi hajókirándulás alkalmával. Sajnos akkor kisebb napszurást kaptam és nekem kimaradt Luxor, a teljes napot a hajón töltöttem lázasan a kabinban. Az a gond, hogy a szervezett utaknál mindenki csoportosan rohan a kiszemelt maximális számú célpont felé ami belefér egy napba és a nap végére már nyűgnek érzi az egészet. Megfogadva a helyiek jó tanácsait Luxort ne a nyár kellős közepén látogassuk meg,  ha nem akarunk elolvadni a 45 fokos árnyékban és a szélvédett királyok völgyében. Persze aki csak egy hétre érkezik és látni akarja mindezt az jöjjön el, de készüljön fel, hogy nagyon kimerítő kirándulásban lesz része.

A kis felvezető után jöjjenek a tények. Neten kiszemeltünk pár uticélt csak azért, hogy ne itt kelljen mindent megkeresni. Felkerült a listára a Luxori templom, a Karnaki templom és a királyok völgye. Ezek általában a kötelező programok részei. Megnéztük hol vannak helyileg pontosan. A következő lépés valami jó kis lakható szállást találni, ha lehet a közelben. Irány a net 10 perc múlva meg is lett a szállás, ami megfelelt az elvárásainknak. Gyors csomagolás, hogy reggel korán el tudjunk indulni. Az út Safaga-ig ismerős volt, már többször megtettük előtte. Safagától Qena irányába egy szuper útszakasz volt, remek aszfalt csodás környezet, hegyek itt ott zöldellő növényzet. Qena előtt 30km-el elkanyarodtunk Luxor felé. Itt már kevésbé jó út fogadott, de minden fele földművelés zajlott. Az elővárosokban gyönyörű virág özön az út mindkét oldalán. Hol fák hol bokrok hol vegyesen virágok pálmafák, banán ültetvények, kukorica mezők, káposzta földek. Megérkeztünk a szállásra, gyorsan bejelentkeztünk és kifizettük a szállást. Megkérdeztem, nem-e probléma, ha hosszabbítanánk a szállást, ha igény lenne rá, mondjuk pár nappal? Természetesen ez soha nem probléma, de jobb mindig tisztázni előre a dolgokat. Elfoglaltuk a szobát 2 perc alatt lepakoltunk és irány a város. Le akartam menni a Nílushoz, hogy megnézzem ez kb 10 perc sétát vett igénybe, ebből 5 perc azzal ment el hogy méterenként el akart minket vinni valaki vagy lóval vagy taxival vagy mutatni akart valami szuper ajánlatot. Gyorsan túllendültünk a sokaságon és megérkeztünk a folyóhoz. A kikötőnél újabb rohamok jöttek, különféle hajóutakra. Kitaláltunk hajókázzunk egyet. Egy ismert utat ajánlottak, el a banán szigetre ott gyors túra a szigeten,  banán eszegetés kávé tea és hajó vissza. Mondtuk, hogy ezen már voltunk, de a srácnak nem ez a motoros 30 embert szállító hajója volt, hanem egy vitorlása, amit úgy hívnak "Filuka". Mondta az út lehet hoszabb lesz, mert szélfüggő a dolog. Gyorsan levertük az árat és bepattantunk a filukába. Út közben beszélgettünk, mondtuk itt élünk Egyiptomban és pár napra jöttünk megnézni az ókori nevezetességeket. Kérdezte van-e szállásunk, mert hogy van ismerőse akiket tud ajánlani. (persze a legtöbbnek van és boltolnak is ezzel ahogy kell) A hajóút során megmutatta a Nílus menti kis panziót, kérdeztük az árakról és innentől már nem kellett alkudni. Itt nem írnám le az árat, mert sokan úgy sem hinnék el, legyen mindig az a jó ár mindenkinek amiért úgy érzi, na ez megéri és hajlandó fizetni érte ennyit. Ez igaz akkor is ha alkudni kell. Az ár mindig rugalmas és függ a kereslettől és kinálattól. A Marshall kereszt metszéspontja akkor jön létre ha a boldog vevő és az eladó megegyeznek, de figyelem soha ne alkudjatok olyan dologra amit nem akartok megvenni, ha valamire árat mondasz azt úgyis eladják neked. Ügyes kereskedők, ne becsüljétek alá őket. Kicsit elkanyarodtam :) vissza az utazáshoz. Elkértem a számát közben és tovább beszélgettünk, a templomokról és egyéb látnivalókról. Közbe kitaláltuk, mégse kössünk ki a szigeten csak vitorlázgassunk. Mint mondtam itt nincs kötelező program, az van amibe megegyeztek. Elmondta idegenvezetőként is dolgozik, megmutatta az igazolványát. Jó kis igazolvány, ugyanis ezzel mindenhova ingyen bemehetsz és ilyen szintén nincs mindenkinek, büszke is volt rá nagyon. Ezt gyorsan kihasználva mondtam meséljen a helyi látnivalókról, itt szintén elmondtuk mi az ami érdekel minket. Megtudtuk, hogy már lehet fotózni a királyok völgyében, de ezért külön összeget kell fizetni. Megtudtuk, hogy egy jeggyel 3 sirkamra látogatható az épp aktuálisan nyitva lévő kamrák közül (szabadon választható bármelyik) . Több mint 67 kamra van, de ebből nagyon sok feltárás alatt van még mindig és nem látogatható. Van ami csak plusz pénzért látogatható a belépőn áron felül. Elmondta melyik milyen,  melyiket érdemes és melyik az amit csak a benne lévő fáraó tesz híressé nem a látványa és ezután kezdett mesélni a környékbeli látnivalókról. Folyamatosan jegyzeteltem egy kis papír térképre amit a szálláson szereztünk és már el is készült az új utiterv másnapra (de egy hétre is elég lett volna annyi információt szereztünk). Olyan lelkesen mesélt és tetszett neki, hogy mi "hátizsákos" módszerrel térképeznénk fel a terepet, nem úgy ahogy az ügynökségek tervezik, teljesen elkalandozott és mindent próbált elmondani, csak azért, hogy nekünk segítsen. Megkérdeztük még hol érdemes enni a városban, ha igazán jó specialításokat választanánk, majd szoltunk, hogy forduljunk meg, mert lassan Asszuánba érünk. Jót nevetett majd megkezdte a készülődéseket ami a forduláshoz és a szembe szélben (ZigZag) haladáshoz kell. Megfordultunk, majd elmondta a jó kajáldákat és elmesélte, hogy alkalmanként tényleg levitorláznak Asszuánba kb 5 napos túra és ha van kedvünk csatlakozzunk egyszer. Visszatértünk a kikötőbe, elhagytuk a filukát, majd elköszöntünk és meglátogattuk a helyi éttermet. Utána elmentünk a Luxori térre, majd a Luxori templomot jártuk be, ami felejthetetlen élményt jelent. Azok a monumentális szobrok, tökéletes szimmetria a hatalmas gránit tömbből kifaragva és egy oriási obelisk. A túra végén irány a szállás a jól megérdemelt fürdés és nagy pihenés, hogy nekivágjunk a következő napnak.

Lépj velünk kapcsolatba

Bármilyen kérdésed lenne nyugodtan keress minket igyekszünk 24 órán belül megválaszolni